Národní technické muzeum a Správa železnic pokračují v úspěšné spolupráci, jejímž cílem je přispět k zachování a popularizaci železniční infrastruktury v její současné i historické podobě.

V listopadu 2024 přibyly do sbírek muzea vybavení ze železničních přejezdů – zázvorové stojany výrobce Südbahnwerk Wien a Liberta Praha z přejezdu P4618 Kamensko, reléový kmitač doplňkové výstrahy PZM a ruční pohon závor s převodem z přejezdu P4620 Kopidlno, dále tři podpůrné zdobené litinové sloupy z mostní konstrukce podjezdu přednádraží v Plzni, montážní vůz trakčního vedení MVTV 3-029/ 99 54 9439.036-3 (M240/M250) a také několik předmětů ze železniční stanice Kladno – tři litinové sloupy, dvě cedule z čekárny a jedna cedule „Kladno“ z nástupiště, vzorky historické dlažby z výpravní budovy a zábradlí z centrálního schodiště ve výpravní budově.   

Národní technické muzeum jako paměťová instituce specializující se na dějiny techniky, vědy a průmyslu dokumentuje dějiny železnice na našem území a uchovává, odborně zpracovává a prezentuje sbírky s nimi spojené. Významnou prezentační roli budou hrát expozice Muzea železnice a elektrotechniky, které NTM připravuje na Masarykově nádraží. Na základě smlouvy se Správou železnic o vzájemné spolupráci dochází k předávání movitých věcí,  které donedávna sloužily v drážním provozu, mají historickou hodnotu a sbírku vhodně doplňují.