V sobotu 6. dubna 2024 se uskuteční první veřejná jízda vlaku NTM v čele s parní lokomotivou 464.102  „Ušatá" z roku 1940. 

Upozorňujeme, že nástup do vlaku nebude možný bez předem zakoupené vstupenky. Děkujeme za pochopení. 

Vstupenky do vlaku na cestu z Ústí n. L. do Žatce jsou vyprodány. Na zpáteční cestu z Žatce do Ústí n. L. zbývá několik posledních vstupenek k jízdě.

Vstupenky na jízdu vlakem zakoupíte zde. Zvolte datum 6. dubna a vyberte příslušnou jízdu. 

Vstupenku do vlaku mohou účastníci jízdy využít do konce letní sezóny 2024 jako jednorázové vstupné do Železničního depozitáře NTM v Chomutově.

Vlak pojede po trase Ústí nad Labem–Teplice v Čechách–Bílina–Most–Chomutov–Žatec a zpět.

stanice příjezd odjezd Km poznámky
Ústí nad Labem Hl. n.    9:15   nástup cestujících
Teplice v Čechách 9:34 9:35   nástup cestujících
Bílina 9:49 10:10 34 km dobírání vody, nástup cestujících
Most 10:21 10:22   nástup cestujících
Chomutov 10:43 10:46      nástup cestujících
Žatec 11:17   62 km        výstup cestujících
         
Žatec   14:20                          nástup cestujících
Chomutov 14:49 14:56                           výstup cestujících
Most 15:15 15:16                           výstup cestujících
Bílina 15:26 15:46 62 km               dobírání vody, výstup cestujících
Teplice v Čechách 16:00 16:01                        výstup cestujících
Ústí na Labem Hl. n. 16:21   34 km

                       výstup cestujících

Parní lokomotivu 464.102 „Ušatá“ z roku 1940, která je unikátním dokladem meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv, opravilo NTM v loňském roce.  Lokomotiva sloužila na tratích do roku 1978 a poté byla předána do sbírek NTM.  Při náročné renovaci, kterou uskutečnila společnost 1. Kolínská lokomotivní, s.r.o., se podařilo stroj uvést do bezvadného technického stavu zaručujícího dlouhodobou funkčnost a byl mu navrácen reprezentativní vzhled odpovídající období 50. let dvacátého století. 

V soupravě vlaku jsou  zastoupena typická i unikátní vozidla vyrobená v 70. – 80. letech dvacátého století. Základ soupravy tvoří osobní vůz se služebním oddílem řady BDa z roku 1974, vozy řady Bai z let 1973-74, lehátkový vůz s bufetovým oddílem BRcm z roku 1984 a rychlíkový vůz s kupé I. a II. třídy řady ABa z roku 1973.
Souprava vlaku NTM.pdf

Cílem jízdy je město Žatec, kde bude probíhat bohatý doprovodný program k zahájení turistické sezóny 2024.

 

Fotoalbum