V sobotu 6. dubna 2024 se uskuteční první veřejná jízda vlaku NTM v čele s parní lokomotivou 464.102 „Ušatá" z roku 1940.
Upozorňujeme, že nástup do vlaku nebude možný bez předem zakoupené vstupenky. Děkujeme za pochopení.
Vstupenky do vlaku na cestu z Ústí n. L. do Žatce jsou vyprodány. Na zpáteční cestu z Žatce do Ústí n. L. zbývá několik posledních vstupenek k jízdě.
Vstupenky na jízdu vlakem zakoupíte zde. Zvolte datum 6. dubna a vyberte příslušnou jízdu.
Vstupenku do vlaku mohou účastníci jízdy využít do konce letní sezóny 2024 jako jednorázové vstupné do Železničního depozitáře NTM v Chomutově.
Vlak pojede po trase Ústí nad Labem–Teplice v Čechách–Bílina–Most–Chomutov–Žatec a zpět.
stanice | příjezd | odjezd | Km | poznámky |
Ústí nad Labem Hl. n. | 9:15 | nástup cestujících | ||
Teplice v Čechách | 9:34 | 9:35 | nástup cestujících | |
Bílina | 9:49 | 10:10 | 34 km | dobírání vody, nástup cestujících |
Most | 10:21 | 10:22 | nástup cestujících | |
Chomutov | 10:43 | 10:46 | nástup cestujících | |
Žatec | 11:17 | 62 km | výstup cestujících | |
Žatec | 14:20 | nástup cestujících | ||
Chomutov | 14:49 | 14:56 | výstup cestujících | |
Most | 15:15 | 15:16 | výstup cestujících | |
Bílina | 15:26 | 15:46 | 62 km | dobírání vody, výstup cestujících |
Teplice v Čechách | 16:00 | 16:01 | výstup cestujících | |
Ústí na Labem Hl. n. | 16:21 | 34 km | výstup cestujících |
Parní lokomotivu 464.102 „Ušatá“ z roku 1940, která je unikátním dokladem meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv, opravilo NTM v loňském roce. Lokomotiva sloužila na tratích do roku 1978 a poté byla předána do sbírek NTM. Při náročné renovaci, kterou uskutečnila společnost 1. Kolínská lokomotivní, s.r.o., se podařilo stroj uvést do bezvadného technického stavu zaručujícího dlouhodobou funkčnost a byl mu navrácen reprezentativní vzhled odpovídající období 50. let dvacátého století.
V soupravě vlaku jsou zastoupena typická i unikátní vozidla vyrobená v 70. – 80. letech dvacátého století. Základ soupravy tvoří osobní vůz se služebním oddílem řady BDa z roku 1974, vozy řady Bai z let 1973-74, lehátkový vůz s bufetovým oddílem BRcm z roku 1984 a rychlíkový vůz s kupé I. a II. třídy řady ABa z roku 1973.
Souprava vlaku NTM.pdf
Cílem jízdy je město Žatec, kde bude probíhat bohatý doprovodný program k zahájení turistické sezóny 2024.